top of page
  • Writer's pictureMilla Grönman

Turvallinen & TUTTU tasaraita

"Sehän on mitä karmaisevin kuosi, joka sopii ainoastaan pyyhkeisiin ja lakanoihin! Vaakaraita lisäksi leventää, mitä monikaan ylipainoinen ei ole tullut ajatelleeksi." -Vierailija, Vauva.fi

Tarkoituksenani, oli tulla vain näyttämään teille eilisen päivän asuni. Sitten muistin, että vaakaraitahan on ehdottoman vakavasti kiellettyä lihavilta.

"Voi hitto, mä niin tykkään siitä, mut en viitti käyttää kun sit näytän lihavalta." Ei näin.



(paita - Marimekko)


Mä en millään suostu ymmärtämään tarvetta kehottaa kaikkia huijaamaan itsensä eri näköiseksi tai kokoiseksi, kuin mitä on.

Ymmärrän kyllä, että on kiva laittaa kulmakarvoihin väriä, tai piristää lookkia huulipunalla. On kiva näyttää hyvältä.


On ihan ok, jos ihminen haluaa laittaa aina sellaiset vaatteet päälleen, jotka oitis pudottavat painoa viisi kiloa, tai jotka nuolevat vartaloa juuri oikeista kohdista luoden vaikutelman kapeasta vyötäröstä.


Ymmärrän täysin, että ihminen pukee itsensä juuri niin, että peiliin katsoessaan hän näyttää mielestään hyvältä. Näin sen kuuluukin mennä.


Tällaisten asioiden ei kuuluisi olla mikään vakio. Miksi aina pitää näyttää hoikemmalta, solakammalta, isohuulisemmalta, pitkähiuksisemmalta tai isoperseisemmältä.



Jos olen lihava, joka käyttää vaakaraitaa, (joka kuulemma lihottaa entisestään) on lopputuloksena se, että näytän lihavalta, joka on tyytyväinen päivän asuunsa.



(housut - Asos, kengät - K-Citymarket)


Pinnalla on aina tietynlaisia ihanteita. Esimerkkinä vaikka ne isot huulet.

No mulla ei oo isot huulet. Joinain päivinä näyttää, kuin muilla ei ois ylähuulta ollenkaan. Ne on silti mun huulet ja sellaisina ne mun naamassa on aina ollut. Ne sopii mun naamaan.


Mä rakastan punaista huulipunaa. Siitä tulee voimakas ja naisellinen olo. Se tekee mistä tahansa asusta erityisemmän.


mtv.fi kirjoitti joskus artikkelin, jossa jaettiin meikkivinkkejä kapeille huulille.


3. Vältä tummia sävyjä
Tummat värit saavat huulet näyttämään entistä kapeammilta. Valitse siis vaaleamman sävyisiä huulipunia, kuten pinkkejä, nudesävyjä ja luonnollisia värejä. Myös kiiltelevä pinta voi auttaa luomaan huulista pulleamman näköiset.

En kyllä varmana suostu olemaan käyttämättä punaista huulipunaa vain siksi, että huuleni näyttävät sen kanssa sellaisilta kuin ovatkin. Pieniltä.



Ehkä yhteenvetona voisin todeta, että jokainen saa mielestäni näyttää juuri siltä miltä haluaa. Luulisi, että tämä olisi itsestäänselvää. Medioiden pitäisi myös olla tarkempia siinä, millaista viestiä he haluavat levittää.


Sinun ei tarvitse parannella itseäsi tai hämätä kokoasi millään tavalla kenellekään ikinä. MUTTA sinä voit tehdä niin, jos niin haluat.


Mä aion jatkossakin käyttää maksimekkoa, vaikka olenkin lyhyt.

Aion kasvattaa tasaraitapaitojeni kokoelmaa ja peittää ilolla niillä muhkurani.

Aion myös käyttää punaista huulipunaa korostaen pikkuriikkisiä huuliani.

Koska minä pidän itsestäni näin.


Kaikki pukeutumissäännöt vois mun mielestä vaihtaa yhteen lauseeseen.

"Tee niin kuin haluat".

0 kommenttia

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki
bottom of page